چای لیپتون

اگر شما مالک این برند هستید برای تکمیل اطلاعات با ما تماس بگیرید
میزبان صدای گرم شما هستیم        ۴۱۵۶۸۲۰۹ – ۰۲۱

شرکت چای لیپتون

معرفی شرکت:

سِر توماس لیپتون برخاسته از یک طبقه ی اجتماعی پایین بود که توانست به عنوان پسر یک فروشنده ی ساده اهل گلاسکو، انقلابی در صنعت چای ایجاد کند و چای را از یک نوشیدنی گران و لوکس به یک نوشیدنی مناسب برای تمام اقشار جامعه تبدیل کند.

شعله های روح، ذوق، اشتیاق و تخیل او تا امروز پرفروغ است. این سه مورد در تاریخ لیپتون نشان می دهد که چگونه سِر توماس فرهنگ نوشیدن چای را برای همیشه در جهان متحول کرد:

۱-بازاریاب
نابغه لیپتون را از هیچ ایجاد کرد:

در سال ۱۸۸۹ سِر توماس لیپتون طی یک سخنرانی باشکوه، رسیدن اولین محموله ۲۰۰۰۰ تایی چای را به گلاسکو جشن گرفت. آن مراسم همانقدر با شکوه و تماشایی بود که مردم از لیپتون انتظار داشتند. زمانی که اولین مغازه خوار و بار فروشی لیپتون سال ۱۸۷۱ در گلاسکو افتتاح شد، وی برای ترغیب مردم مشوق هایی را مانند بن های خرید به وجود آورد. این موارد و این استراتژی ها که ناشی از زیرکی سِر توماس لیپتون بود امروزه جایگاه خود را در بازاریابی مدرن پیدا کرده و در حقیقت بهایی بود که سِر لیپتون برای ایجاد ملیتی از دوستداران لیپتون می بایست پرداخت می کرد. به همین سبب وی زمانیکه اولین محموله چای خود را با کشتی فرستاد تبدیل به یک میلیونر شده بود.

این اتفاق به معنی کاهش سرعت پیشرفت نبود بلکه بدین معنی بود که زمان آن فرا رسیده با گسترش شعب لیپتون ریسک های بیشتری برای سودآوری بیشتر صورت بگیرد.

۲-کشاورزان چای سود بیشتری به دست می آوردند:

وقتی که شما آدمی موفق و حتی موفق تر از افراد مشهور باشید، چه اتفاقی می افتد؟ رقبا کسب و کار شما را می خواهند.

در سال ۱۸۹۰ سِر توماس به قصد خرید اولین زمین های چای لیپتون، با کشتی راهی سریلانکا شد اما برای اینکه رقبا خط فکری وی را دنبال نکند و متوجه استراتژی توسعه وی نباشند، اعلام کرد که قصد رفتن به استرالیا را دارد.

قیمت زمین های کشاورزی به علت بیماری که گیاهان قهوه در آن زمان به آن دچار شده بودند بسیار پایین بود و به همین دلیل لیپتون ۵۵۰۰ جریب از مزارع کشت چای را در قسمت های مرتفع سیلان خریداری کرد.

سِر توماس نظام نوینی در کاشت و برداشت چای بنا گذاشت و با خلاقیتش توانست سیستم ماشین های کابلی را وارد حمل و نقل برگ های چای کند و از این طریق راندمان تولید را به طور چشمگیری افزایش داد.

۳-ارزان شدن چای آن را به نوشیدنی برای همگان بدل کرد:

چای در آن زمان یک نوشیدنی گران قیمت برای طبقه اشرافی در بریتانیا بود، سِر توماس با حذف کردن واسطه های فروش چای، تحولی اساسی در این سیستم پدید آورد و چای را با قیمتی بسیار ارزان تر عرضه کرد. وی به جای عرضه  چای در صندوق هایی بزرگ، چای فله را در بسته بندی هایی با وزن های مختلف و بسیار متنوع، مناسب برای هر سلیقه و توان مالی عرضه کرد. این محصول استانداردسازی شده بود و به همین سبب همواره افراد می توانستند به عنوان یک چای مرغوب به آن اطمینان کنند. همچنین لیپتون اولین شرکتی بود که برگ های این گیاه را به صورت چای کیسه ای تهیه و به بازار عرضه کرد.

اقدامات لیپتون چای را تبدیل به یک نوشیدنی مناسب برای تمامی مردم کرد و آن را از انحصار ثروتمندان خارج نمود و این خود انقلابی بزرگ در صنعت چای به شمار می رود.

امروزه بیش از صد میلیارد فنجان چای لیپتون در سراسر دنیا نوشیده می شود و ما سعی داریم بیش از این چای تولید کنیم، ما معتقدیم که این موفقیت مایه ی سربلندی و افتخار سِر توماس لیپتون است.

آدرس: تهران ، خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) نبش خیابان ۲۱، پلاک ۱۳۷

مدیر عامل: اطلاعات موجود نمی باشد

مدیر بازرگانی: اطلاعات موجود نمی باشد

مدیر فروش: اطلاعات موجود نمی باشد

تلفن: ۲۲۸۷۸۲٣۵ – ۰۲۱- ۹۸+ – ۲۲۸۷۰۷۶٣ – ۰۲۱ – ۹۸+

فکس: ۸۷۷۱۹۹۹۱- ۰۲۱- ۹۸+

چای پاکتی زرد

چای ارل گری

چای کیسه ای